A kolik ti jako je?


Věta, kterou slyším pravidelně doma, když dostanu nějakej obzvlášť hovězí nápad. Věta, kterou slyším skoro vždycky, když se s někým seznámím, a onen člověk z nějakého nepochopitelného důvodu uvažuje o tom, že by se se mnou chtěl bavit ještě někdy. Mockrát jsem si to vyslechla v obchodech a při zařizování čehokoliv, ale když mi to říkají i úplně cizí lidi na ulici, to už je na článek.
---
Nedávno jsem dostala dost obskurní a švihlej úkol vyzvídat od cizinců, jak se jim líbí v Praze. (Líbí. Hlavně památky a Hrad. I když si pamatujou jen to, že tam bylo moc schodů. A máme v Česku dobrý pivo. Asi proto si nevzpomněli na nic víc. Ale nelíbí se jim místní lidová tvořivost v podobě graffitů. A ne, nezmiňovala jsem se jim o tom, že nejhorší produkt místní lidové tvořivosti je ten vycpanej panák, co na tom hradě sedí. Ale o tom jindy. Konec závorky.) Zpátky k tomu úkolu. Rozhodla jsem se improvizovat a chodíc po Staromáku otravovat a okrádat o čas náhodný turisty, aby měli taky nějakej zážitek. Takže jsem bloudila davem a hledala, od koho uslyším angličtinu. Nakonec jsem natrefila na dvě postarší Američanky, který jsem se rozhodla vyzpovídat. V Praze se jim taky líbí. Ale co je důležitý, samozřejmě chtěly vědět, s kým mají tu čest. Hrdě jsem se představila jako studentka Univerzity Karlovy. Následoval šokovaný výraz „You? At the University? How old are you?“ „Twenty,“ snažím se odpovědět sebevědomě. Kdybych řekla twelve, očividně by mi věřily víc. „You look too young! And you’re so nervous,“ vrátily mě ty babky zpátky na zem. Očividně nevypadám zdaleka tak, jak jsem doufala, že ve dvaceti budu.
---
Připomnělo mi to zážitek z jinýho prváku. Tehdy jsem odcházela ze školy v jeden z mých prvních dnů na gymplu a dmula se pýchou, že už jsem na střední. Nejspíš jsem se viděla v nějaký přihlouplý scéně z americkýho filmu. Určitě zpívající o vlastní popularitě a tancující s nejhezčím klukem z celýho Brodu. A najednou mě z téhle zaručeně věrohodné představě o budoucnosti vyruší dětský pozdrav. Chystám se na děcko shlédnout z výšky a blahosklonně odpovědět jako královna kynoucí davu. Zaprvý mu koukám z očí do očí. Zadruhý na mě vyrukuje s otázkou, jestli znám nějaká dvě jména. Neznám. „Ale jsi tu nová, že jo?“ To potvrdím. „Takže chodíš do áčka?“ „Ne, do céčka,“ říkám zmateně, protože ani nevím, kde je v tý budově nějaký áčko. On zase netuší nic o existenci céčka. „Tak já chodím do béčka a (ty lidi, co neznám) chodí do áčka… to jsem nevěděl, že je i prima céčko!“ COŽE???!!! Jak prima? „Já jsem přece  v prváku na čtyřletým!“ vypadne ze mě. „Jo aha. Já když jsem tě viděl, tak jsem si myslel, že jsi od nás z ročníku. Vypadáš na 11,“ povídá ještě žáček šesté třídy. Sbohem, středoškolská hrdosti. Zakopejte mě zpátky na základku.
---
Jiný začátek školy, o tři roky později. Čtvrťák. Zbývá mi asi hodina do odjezdu vlaku, tak se bezcílně flákám po obchodech. Jelikož se nudím a připadám si tak tlustá, že stejně nemůžu nic pokazit, zapadnu do cukrárny. Vůbec nevím, co jsem jedla, ale byla to kalorická bomba o síle Hirošimy. Školou pocuchaným nervům to prospělo, aby se obalily neprostupnou vrstvou ignorance (někdy mám pocit, že ta tam zůstala). Prodavačka mi to hned potvrdila „Na nervy ze školy?“ mrkla spiklenecky, protože o obalování nervů věděla svoje. „A chodíš do osmý nebo devátý třídy?“ dodala k tomu. „Já letos maturuju. Nashle.“ A vůbec si nepřipadám jako idiot.
---

U obchodů ještě zůstanu. Vypadat vždycky o 4 roky mladší s sebou nese určitý výhody. Například když nám nebylo ještě 18 a chtěli jsme si koupit chlast a cigára, abychom si připadali hustě (jak hladká mouka), nikdy jsem si nevytáhla krátkou sirku a nemusela do toho obchodu jít, protože prodavač by musel být pod vlivem mnohem silnějších drog, aby mi tu dospělost uvěřil. Vlastně mi to nikdo nevěřil ani po těch slavných 18. narozeninách. Zato loni si mě jeden brigádník ve večerce spletl se svojí 14letou spolužačkou. A víte, co je divný? Že po mně nikdy nechtěli občanku, když jsem kupovala alkohol, ale zato jsem ji musela ukázat před pár týdny, aby mi prodali Savo na čištění odpadu. To fakt něco vypovídá o naší společnosti. Třeba to, že nesmím dostat filozofickou náladu.
---
Zbývá poslední kapitola divných situací spojených s mým věkem, a sice vztahy. Situace z nich obecně dost nerada rozpatlávám veřejně, ale zase by byla škoda nezapsat ty hlášky aspoň telegraficky.
„Fakt je pravda, že je ti 18? Líbila ses mi, ale bál jsem se, že jsi pod zákonem, tak jsem se musel zeptat tvojí kamarádky.“
„Proč se na nás všichni kolem tak divně dívají?“ „No… asi vypadáme trochu pedofilně.“ „Ale vždyť jsme oba dospělí!“ „To vysvětluj jim.“
„Koukej na ty lidi! Proč tak čumí?“ „Protože vypadáš na 15.“
„Ty vole, kolik je tý tvojí holce? Má vůbec občanku?“ „Za 2 dny 20.“ „No ty vole!“
---
Co k tomu říct? Snad jen že všichni říkají, že jednou budu ráda, že vypadám mladší. Tak ještě aby to vydrželo.
Výsledek obrázku pro sassy children bw

Komentáře

Oblíbené příspěvky